Zelf aanmelden is helaas niet mogelijk. Aanmelding uitsluitend door uw huisarts, medisch specialist of BGGZ.   

De praktijk is gesloten op 17 september – 15 oktober.  Aanmelding – inschrijving na 31 augustus worden na de vakantie in behandeling genomen. 

Voor patiënten: Voor verwijzing dient altijd vóóraf overleg te zijn geweest tussen uw verwijzer en de heer Wetzer. Dit overleg is nodig om uw verwijzing in behandeling te kunnen nemen. Zonder dit overleg kan een aanmelding niet in behandeling worden genomen. Wij wachten dan tot uw verwijzer telefonisch overleg heeft gehad voordat een mogelijke aannameprocedure van start kan gaan.

Aanmelden: Uw huisarts stuurt via ZorgDomein een verwijzing naar de praktijk. ZorgDomein.  Na schriftelijke aanmelding van uw huisarts ontvangt u informatie hoe u zichzelf kunt aanmelden en inschrijven bij de praktijk. Geen verwijzing via Zorgdomein? Dan u zichzelf aan te melden bij de praktijk via g.wetzer@home.nl. Het maken van een afspraak voor consult/intake geschied nádat u zich eerst volledig heeft ingeschreven bij de administratie. U ontvangt daarvan een schriftelijke bevestiging.

Actuele wachttijd: In principe werk ik niet met een wachtlijst omdat het lastig te voorspellen is wanneer er ruimte voor nieuwe aanname behandeling komt. Nadat u zich volledig heeft ingeschreven in de praktijk duurt het ongeveer 2-4 weken voor intake- consult, m.u.v. vakantieperiodes.  Als de praktijk vol is kunt u een andere medisch specialist GGZ zoeken. Het zorgteam van uw zorgverzekeraar is op de hoogte welke zorgaanbieder nog patiënten aanneemt en kan u daarbij zeker helpen. Alle praktijken leveren verplicht maandelijks informatie aan de zorgverzekeraars betreft wachttijden.

Werkwijze praktijk: Binnen de praktijk worden overwegend complexe of dubbel diagnoses SGGZ vanaf 18+ behandeld. Er wordt altijd gestart met één of enkele inventariserende diagnostische gesprekken, indien van toepassing nog gevolgd door een kortdurend behandel of follow up traject. Er worden geen langdurige – intensieve therapieen meer aangenomen.

Media en privacy: Gelieve niet in het weekend. Vragen in het weekend via worden op werkdagen in een eerstvolgend mogelijkheid beantwoord. Dit om elkaars rust en privacy te respecteren.

WhatsApp en de wet AVG: Heeft u vragen of opmerkingen aangaande uw behandeling die niet kunnen wachten tot uw volgend consult, dan kunt u deze stellen via e-mail of neemt u telefonisch contact op. WhatsApp is alleen geschikt voor niet vertrouwelijke berichten.WhatsApp en de wet AVG: Heeft u vragen of opmerkingen aangaande uw behandeling die niet kunnen wachten tot uw volgend consult, dan kunt u deze stellen via e-mail of neemt u telefonisch contact op. WhatsApp is alleen geschikt voor niet vertrouwelijke berichten.

Bereikbaarheid – openingstijden praktijk. De praktijk is op maandag, donderdagochtend en in het weekend gesloten. U kunt altijd contact opnemen met uw huisarts.

Spoed: Denkt u dat u dringend SGGZ zorg nodig te hebben wat niet kan wachten tot de volgende werkdag en u bent geen patiënt hier? Dan kunt u contact opnemen met uw huisarts of de dienstdoende regionale huisartsenpost https://huisartsenpostenoostbrabant.nl  

ZIVVER Veilig E-mailen: Wij maken gebruik van ZIVVER voor veilig e-mail. Https://www.zivver.eu/nl   U heeft daarvoor geen account nodig maar ontvangt op uw mobiele telefoon een code Als u een bericht krijgt van de praktijk.  Daarvoor hebben we uw persoonlijke actuele e-mail en mobiele nummer nodig. Is uw mobiele nummer niet bij de praktijk bekend dan kunt u een e-mail sturen naar g.wetzer@home.nl en ontvangt u een inlogcode per e-mail.

Psyraad contracten 2025: 
Contract: Bijna alle zorgverzekeraars. De NZa bepaald jaarlijks de behandeltarieven. Echter elke zorgverzekeraar bepaald echter eigenstandig de kostenprijs per behandeling. Sommige zorgverzekeraars hanteren een beperkt budget voor SGGZ. Dit heeft invloed op de aanname mogelijkheid.
Geen contract met Menzis Groep. ( Anderzorg HEMA). Geen reguliere aanmelding alhier. Menzis zorgteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op 088 222 42 42.

Afzeggen afspraak – No Show regeling: Het kan altijd gebeuren dat een gemaakte afspraak niet door kan gaan. De praktijk hanteert hierbij de regel dat afspraken kosteloos gewijzigd of afgezegd kunnen worden tot minimaal 1 werkdag / 24 uur vóór de afspraak. Afspraken op maandag kunnen uiterlijk tot vrijdag voór 10:00 uur  worden afgemeld of verzet.)  Heeft u géén vervolgafspraak meer staan, dan kunt u zelf een nieuwe afspraak regelen.

Afspraken die binnen 24 uur worden afgezegd (ongeacht de reden) of waarbij u niet bent komen opdagen, worden in rekening gebracht. Deze kosten bedragen vanaf € 60,- per No Show. Dit tarief wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Gevolgen van een no-show: No-shows leiden tot lege plekken in de agenda van de behandelaar, waardoor kostbare tijd verloren gaat en andere cliënten mogelijk langer moeten wachten op een afspraak.

Verstoring van de behandeling:Een no-show kan de voortgang van de behandeling verstoren en de behandelrelatie beïnvloeden.

Wet identificatie: Voor behandeling binnen de SGGZ dient u zich vooraf te legitimeren. Dit doet u door het unieke nummer van uw ID. document kenbaar te maken.  Kunt u de zorgverlener geen geldig identiteitsbewijs – nummer laten zien?  Dan kan mogelijk de kosten van uw behandeling mogelijk niet gedeclareerd worden bij uw zorgverzekeraar.  De arts of het ziekenhuis moet de rekening voor de behandeling dan aan u sturen. U bent dan zelfbetaler.  Deze kosten kunnen hoog oplopen. De zorgverlener moet dan meestal een betalingsregeling met u afspreken. Ook bij eenmalige consultaties dient u zich daarom altijd wettelijk te legitimeren.  Uw ID kaart of paspoort heeft een uniek 9-cijferig documentnummer bestaande uit letters en cijfers.  Een rijbewijs heeft alleen cijfers. (Aan de linkerzijde staat het BSN-nummer gevolgd door het rijbewijsnummer (gescheiden door een/) Let op dit is geen BSN nummer.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/identificatieplicht-zorg

Kosten reguliere zorg: SGGZ valt onder de basisverzekering. Om de kosten te laten vergoeden moet u wel vóór aanvang van uw eerste consult  gegevens aan leveren namelijk: geldige verwijsbrief niet ouder dan 7 maanden, vragenlijsten en zorgdocument en geldig identificatienummer. Bij de gecontracteerde zorgverzekeraar zijn dit minimale eisen van voor u als zorgnemer om in aanmerking te komen voor vergoeding van kosten SGGZ. Tot u volledig heeft aangeleverd staat u ingeschreven als zelfbetaler. (zie hierboven) U heeft een wettelijk eigen risico vanaf € 385,00 (2023). Of u heeft een hoger vrijwillig eigen risico afgesloten. Lees voor aanvang behandeling uw zorgpolis goed door wat u heeft afgesproken met uw zorgverzekeraar.

Eenmalig consultatie via Haspel 3+ regeling:  Dit eenmalig consult is bedoeld om uw hulpvraag snel op korte termijn te beoordelen en uw verwijzer advies te geven inzake uw aanmeldklacht. Het is wel van belang dat u zich na verwijzing huisarts u zich zo spoedig mogelijk aanmeldt. Voor dit consult zijn geen eigen kosten, mits uw huisarts- verwijzer is aangesloten bij Haspel en de verwijzing via ZorgDomein of VIPLive gaat. Zo niet dan vallen gemaakte kosten binnen uw eigen zorgpolis en nog openstaand eigen risico. Dit consult heeft een éénmalig contact met de medisch specialist, psychiater -analyticus. Bevindingen en adviezen wordt door uw huisarts samen met u besproken. De behandeling blijft bij uw huisarts, niet in de praktijk

Van eenmalig consult naar regulier: Blijkt dat er vervolg zorg nodig is dan vervalt de Haspelregeling en worden uw consultaties als reguliere beschouwd. Dit consult en verdere behandeling valt onder uw zorgpolis en jaarlijks, nog openstaand, eigen risico. U vraagt bij uw huisarts een nieuwe reguliere verwijzing SGGZ.

Bij een voorkeur de behandeling zelf te betalen of bij niet gecontracteerde zorg: In alle gevallen dat de kosten van de behandeling niet bij de zorgverzekeraars (kunnen) worden gedeclareerd, of buitenland regelingen worden de tarieven van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) bij de patiënt in rekening gebracht Wij hanteren 100% NZa tarief bij niet-gecontracteerde zorg. U ontvangt hiervoor thuis de factuur welke u zelf afhandelt aan de praktijk en uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar betaald aan u, na aftrek van nog openstaand eigen risico, daar een percentage aan u terug, afhankelijk onder welke polisvoorwaarden u uw zorgverzekering heeft afgesloten. Om achteraf onnodig financieel risico te lopen kan ik u adviseren om vóór aanvang behandeling u goed informeren door uw zorgverzekeraar en uw polisvoorwaarden. De keuze van zorginkoop door uw zorgverzekeraar kan van invloed zijn op behandeltraject en de wachttijden bij een zorgaanbieder.

Regeling gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden – CAK (hetcak.nl)

Niet verzekerde zorg (OZP): Overig Zorg Product – OZP- code 198300 | OV0012 SGGZ:  Een aantal klachten -symptomen vallen niet meer binnen de zorgverzekeringswet en komt daardoor niet voor vergoeding in aanmerking. Relatietherapie of bv enkelvoudig AD(H)D valt in principe niet meer onder verzekerde zorg binnen de SGGZ. Uitzondering hierop is als er een ander psychisch probleem ten grondslag ligt. Lees daarom altijd uw zorgpolis goed door wat u heeft afgesproken met uw zorgverzekeraar, of laat u voor aanvang behandeling informeren door uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar gaat ervan uit dat u vóór aanmelding van uw behandeling weet of u de gevraagde behandeling vergoed wordt. Voor zelf betalende hanteren we het maximumtarief voor de prestatie OZP niet-basispakketzorg consult, vastgesteld door de NZa.

Annuleren OZP zorg hierbij gelden de dezelfde regels en tarieven als bij een No Show.

Voor coaching expertise, en supervisie SGGZ-relatie therapie tarieven gelden afwijkende tarieven op te vragen via: g.wetzer@ziggo.nl.

Geen contract met gehele Menzis concern (zie kopje tarieven). geen behandeling mogelijk.

Wet AVG:  De praktijk voldoet aan de eisen van de AVG wet. Voor het medisch EPD werken wij met Intramed, deze is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd,  FarMedZ, Siilo, VIPLive ZorgDomein, VANAD Zorgmail, ZIVVER en Vecozo voor overdracht van informatie welke onder deze wet valt. Onderstaande link geeft uitgebreide informatie betreft De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wet.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving/zorgaanbieders-en-de-avg

Kwaliteitsstatuut: Psyraad Rosmalen heeft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut vrijgevestigde GGZ. De praktijk heeft in 2019 en in 2023 meegedaan aan de visitatie welke 5 jaar geldig is en is goedgekeurd.  https://lvvp.info/over/kwaliteit/visitatie/

Voor patiënten: Voor verwijzing dient altijd vóóraf overleg te zijn geweest tussen uw verwijzer en de heer Wetzer. Dit overleg is nodig om uw verwijzing in behandeling te kunnen nemen. Zonder dit overleg kan een aanmelding niet in behandeling worden genomen. Wij wachten dan tot uw verwijzer telefonisch overleg heeft gehad voordat een mogelijke aannameprocedure van start kan gaan.

Aanmelden: Uw huisarts stuurt via ZorgDomein een verwijzing naar de praktijk. Vervolgens ontvangt u informatie hoe u zichzelf kunt aanmelden bij de praktijk. Verwijst uw huisarts niet via Zorgdomein meldt u zich dan zelf aan via g.wetzer@home.nl

Actuele wachttijd: In principe werk ik niet met een wachtlijst omdat het lastig te voorspellen is wanneer er ruimte voor nieuwe aanname behandeling komt. Als er geen ruimte is kunt u beter een andere medisch specialist GGZ zoeken. Het zorgteam van uw zorgverzekeraar kan u daarbij helpen. Alle praktijken leveren maandelijks informatie aan de zorgverzekeraars betreft wachtlijsten, aanname en budget behandelcapaciteit. Nadat u zich volledig heeft ingeschreven in de praktijk duurt het ongeveer 2-4 weken voor intake- consult, m.u.v. vakantieperiodes.

Werkwijze praktijk: Binnen de praktijk worden overwegend complexe of dubbel diagnoses SGGZ behandeld. Er wordt altijd gestart met een of enkele inventariserende diagnostische gesprekken voor beleid betreft uw aanmeldklacht. Een behandeling hierop volgend is alleen mogelijk als de praktijk voor u een passend aanbod heeft, uw zorgverzekeraar voldoende zorg heeft ingekocht, en er voldoende agendaruimte is. Planning voor eerste consult geschied nádat u zich volledig ingeschreven heeft in de praktijk.

Bereikbaarheid – openingstijden praktijk. De praktijk is op maandag, donderdagochtend en in het weekend gesloten. U kunt altijd contact opnemen met uw huisarts.

Media en privacy: Vragen in het weekend via worden op werkdagen in een eerstvolgend mogelijkheid beantwoord. Dit om elkaars rust en privacy te respecteren.

WhatsApp en de wet AVG: Heeft u vragen of opmerkingen aangaande uw behandeling die niet kunnen wachten tot uw volgend consult, dan kunt u deze stellen via e-mail of neemt u telefonisch contact op. WhatsApp is alleen geschikt voor niet vertrouwelijke berichten.

Spoed: Denkt u dat u dringend SGGZ zorg nodig te hebben wat niet kan wachten tot de volgende werkdag en u bent geen patiënt hier? Dan kunt u contact opnemen met uw huisarts of de dienstdoende regionale huisartsenpost https://huisartsenpostenoostbrabant.nl  

ZIVVER Veilig E-mailen: Wij maken gebruik van ZIVVER voor veilig e-mail. Https://www.zivver.eu/nl   U heeft daarvoor geen account nodig maar ontvangt op uw mobiele telefoon een code Als u een bericht krijgt van de praktijk.  Daarvoor hebben we uw persoonlijke actuele e-mail en mobiele nummer nodig. Is uw mobiele nummer niet bij de praktijk bekend dan kunt u een e-mail sturen naar g.wetzer@home.nl en ontvangt u een inlogcode per e-mail.

Psyraad contracten 2024 em 2025: 
Contract: Bijna alle zorgverzekeraars. De NZa bepaald jaarlijks de behandeltarieven. Echter elke zorgverzekeraar bepaald echter eigenstandig de kostenprijs per behandeling. Sommige zorgverzekeraars hanteren een beperkt budget voor SGGZ. Dit heeft invloed op de aanname mogelijkheid.
Geen contract met Menzis Groep. ( Anderzorg HEMA). Geen reguliere aanmelding alhier. Menzis zorgteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op 088 222 42 42.

Afzeggen afspraak – No Show regeling: Het kan altijd gebeuren dat een gemaakte afspraak niet door kan gaan. De praktijk hanteert hierbij de regel dat afspraken kosteloos gewijzigd of afgezegd kunnen worden tot minimaal 1 werkdag / 24 uur vóór de afspraak. Afspraken op maandag kunnen uiterlijk tot vrijdag voór 10:00 uur  worden afgemeld of verzet.)  Heeft u géén vervolgafspraak meer staan, dan kunt u zelf een nieuwe afspraak regelen.

Afspraken die binnen 24 uur worden afgezegd (ongeacht de reden) of waarbij u niet bent komen opdagen, worden in rekening gebracht. Deze kosten bedragen vanaf € 60,- per No Show. Dit tarief wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Gevolgen van een no-show: No-shows leiden tot lege plekken in de agenda van de behandelaar, waardoor kostbare tijd verloren gaat en andere cliënten mogelijk langer moeten wachten op een afspraak.

Verstoring van de behandeling:Een no-show kan de voortgang van de behandeling verstoren en de behandelrelatie beïnvloeden.

Wet identificatie. Kunt u de zorgverlener geen identiteitsbewijs laten zien? Dan kan deze de kosten van uw behandeling mogelijk niet declareren bij een zorgverzekeraar. De arts of het ziekenhuis moet de rekening voor de behandeling dan aan u sturen. Deze kosten kunnen hoog zijn. De zorgverlener moet dan meestal een betalingsregeling met u afspreken. Ook bij eenmalige consultaties dient u zich daarom wettelijk te legitimeren. Uw ID kaart of paspoort heeft een uniek 9-cijferig documentnummer bestaande uit letters en cijfers. Een rijbewijs heeft alleen cijfers. (Aan de linkerzijde staat het BSN-nummer gevolgd door het rijbewijsnummer (gescheiden door een /)  Let op dit is geen BSN nummer.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/identificatieplicht-zorg

Wetgeving toestemmingsverklaring: vanaf 2025  is het verplicht binnen de GGZ om een toestemmingsverklaring te tekenen waarmee u akkoord gaat met het delen van de DSM hoofdgroep welke noodzakelijk is voor facturatie van gemaakte kosten aan uw zorgverzekeraar. Ook indien u geen toestemming wilt verlenen dient u een verklaring te tekenen.

Kosten reguliere zorg: De kosten behandeling onder de basisverzekering. Hiervoor dient een geldige verwijsbrief, vragenlijsten zorgdocument en ID dient in dossier aanwezig te zijn voor aanvang eerste consult. U heeft een wettelijk eigen risico vanaf € 385,00 (2025). Of u heeft een hoger vrijwillig eigen risico afgesloten. Lees voor aanvang behandeling uw zorgpolis goed door wat u heeft afgesproken met uw zorgverzekeraar.

Eenmalig consultatie via Haspel 3+ regeling:  Dit eenmalig consult is bedoeld om uw hulpvraag snel op korte termijn te beoordelen en uw verwijzer advies te geven inzake uw aanmeldklacht. Het is wel van belang dat u zich na verwijzing huisarts u zich zo spoedig mogelijk aanmeldt. Voor dit consult zijn geen eigen kosten, mits uw huisarts- verwijzer is aangesloten bij Haspel en de verwijzing via ZorgDomein of VIPLive gaat. Zo niet dan vallen gemaakte kosten binnen uw eigen zorgpolis en openstaand eigen risico. Dit consult heeft een éénmalig contact met de medisch specialist, psychiater -analyticus. Bevindingen en adviezen wordt door uw huisarts samen met u besproken. De behandeling blijft bij uw huisarts, niet in de praktijk

Van eenmalig consult naar regulier: Blijkt dat er vervolg zorg nodig is dan vervalt de Haspelregeling en worden uw consultaties als reguliere beschouwd. Dit consult en verdere behandeling valt onder uw zorgpolis en jaarlijks, nog openstaand, eigen risico.

Bij een voorkeur de behandeling zelf te betalen of bij niet gecontracteerde zorg: In alle gevallen dat de kosten van de behandeling niet bij de zorgverzekeraars (kunnen) worden gedeclareerd, of buitenland regelingen worden de tarieven van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) bij de patiënt in rekening gebracht Wij hanteren 100% NZa tarief bij niet-gecontracteerde zorg. U ontvangt hiervoor thuis de factuur welke u zelf afhandelt aan de praktijk en uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar betaald aan u, na aftrek van nog openstaand eigen risico, daar een percentage aan u terug, afhankelijk onder welke polisvoorwaarden u uw zorgverzekering heeft afgesloten. Om achteraf onnodig financieel risico te lopen kan ik u adviseren om vóór aanvang behandeling u goed informeren door uw zorgverzekeraar en uw polisvoorwaarden. De keuze van zorginkoop door uw zorgverzekeraar kan van invloed zijn op behandeltraject en de wachttijden bij een zorgaanbieder.

Regeling gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden – CAK (hetcak.nl)

Niet verzekerde zorg (OZP): Overig Zorg Product – OZP- code 198300 | OV0012 SGGZ:  Een aantal klachten -symptomen vallen niet meer binnen de zorgverzekeringswet en komt daardoor niet voor vergoeding in aanmerking. Relatietherapie of bv enkelvoudig AD(H)D valt in principe niet meer onder verzekerde zorg binnen de SGGZ. Uitzondering hierop is als er een ander psychisch probleem ten grondslag ligt. Lees daarom altijd uw zorgpolis goed door wat u heeft afgesproken met uw zorgverzekeraar, of laat u voor aanvang behandeling informeren door uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar gaat ervan uit dat u vóór aanmelding van uw behandeling weet of u de gevraagde behandeling vergoed wordt. Voor zelf betalende hanteren we het maximumtarief voor de prestatie OZP niet-basispakketzorg consult, vastgesteld door de NZa.

Annuleren OZP zorg hierbij gelden de dezelfde regels en tarieven als bij een No Show.

Voor coaching expertise, en supervisie SGGZ-relatie therapie tarieven gelden afwijkende tarieven op te vragen via: g.wetzer@ziggo.nl.

Geen contract met gehele .Menzis concern ( zie kopje tarieven) geen reguliere behandeling mogelijk.

Wet AVG:  De praktijk voldoet aan de eisen van de AVG wet. Voor het medisch EPD werken wij met Intramed, deze is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd,  FarMedZ, Siilo, VIPLive ZorgDomein, VANAD Zorgmail, ZIVVER en Vecozo voor overdracht van informatie welke onder deze wet valt. Onderstaande link geeft uitgebreide informatie betreft De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wet.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving/zorgaanbieders-en-de-avg

Kwaliteitsstatuut: Psyraad Rosmalen beschikt over het kwaliteitsstatuut 4.0 vrijgevestigde GGZ. De praktijk heeft in 2019 en in 2023 meegedaan aan de visitatie welke 5 jaar geldig is en is goedgekeurd.  https://lvvp.info/over/kwaliteit/visitatie/